Της Κατερίνας Παντινάκη
Μανώλης Φραγκάκης: “Πρέπει να διαφυλάξουμε την ποιότητα του “υγρού χρυσού” της Κρήτης”
“Έχουμε επαναπαυθεί στις δάφνες μας” – είπε στο ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1 ο Πρόεδρος του Δικτύου Κρητικού Ελαιολάδου και Α’ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, Μανώλης Φραγκάκης, εξηγώντας ότι “έχουμε την ποιότητα στο ελαιόλαδο, πρέπει όμως να τη διαφυλάξουμε”.
Στην αποψινή εκδήλωση που διοργανώνει το Δίκτυο, η συζήτηση θα εστιαστεί σε θέματα ποιότητας, αναλύοντας τους παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα του ελαιόλαδου, από το δέντρο ως το τυποποιητήριο. “Δεν είναι δυνατόν ο ελαιόκαρπος να μεταφέρεται σε πλαστικά σακιά, το ελαιόλαδο να μη φυλάσσεται σε συγκεκριμένη θερμοκρασία και να διατηρείται σε σιδερένια βαρέλια” – τονίζει ο κ.Φραγκάκης, εξηγώντας ότι η μικρή παραγωγή της χώρας έναντι των ανταγωνιστών “επιβάλλει” τη διαφύλαξη της ποιότητας του ελαιολάδου.
“Εκτός από την Ιταλία και την Ισπανία, έρχεται και η Τυνησία αλλά και η Τουρκία” – υπογραμμίζει ο κ.Φραγκάκης, εξηγώντας ότι σημαία του Δικτύου είναι το “ούτε ένα κιλό χύμα”, καθώς η τυποποίηση του κρητικού ελαιολάδου συνεπάγεται προστιθέμενης αξίας 1 ευρώ ανά λίτρο, θέσεις εργασίας αλλά και “κίνηση” τοπικών επιχειρήσεων που σχετίζονται με την τυποποίηση και τη συσκευασία. “Γιατί να το επωφεληθεί ο Ιταλός;” – λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Δικτύου Κρητικού Ελαιολάδου.
“Το brand name Κρήτη “παίζει” σε όλα τα προϊόντα και κυρίως στο ελαιόλαδο” – λέει ο Μ.Φραγκάκης, ως συμπέρασμα από τις εκθέσεις στις οποίες έχει συμμετάσχει και από την πρόσφατη ANUGA, τονίζοντας ότι αυτή την απήχηση των προϊόντων που προέρχονται από το νησί πρέπει να την “εκμεταλλευτούμε”.
Ελαιόλαδο … με ονοματεπώνυμο στο τραπέζι του εστιατορίου
Μετά από 5 χρόνια προσπαθειών, το Δίκτυο Κρητικού Ελαιολάδου κατάφερε να “κερδίσει” το στοίχημα του επώνυμου ελαιολάδου στα εστιατόρια. “Από 1η Ιανουαρίου του 2018, στα τραπέζια των εστιατορίων θα υπάρχει φιάλη ελαιολάδου με ετικέτα και πώμα μιας χρήσης για να μην μπορεί κανείς να το ξαναγεμίσει” – λέει ο πρόεδρος του Δικτύου Μ.Φραγκάκης, εξηγώντας την αύξηση της τυποποίησης του ελαιολάδου κατά 10-15%, δηλαδή 10.000 – 15.000 τόνων ετησίων, και τη δυνατότητα που δίνεται σε μικρούς – κυρίως – παραγωγούς να τυποποιούν το ελαιόλαδο που παράγουν και κατόπιν να κλείνουν συμφωνία με εστιατόρια της Κρήτης.