Μπίκας Αλέξανδρος
Τα olive oil bars που παρέχουν τη δυνατότητα σε εκατοµµύρια τουριστών, να δοκιµάσουν µια ευρεία γκάµα από έξτρα παρθένα ελαιόλαδα, πριν να τα γευτούν στο πιάτο τους κάνουν πράξη την διασύνδεση του τουρισµού µε την αγρο-διατροφή. Ήδη, µεγάλα ξενοδοχεία στην Κρήτη, την Θεσσαλονίκη και άλλα νησιά του Αιγαίου διαµορφώνουν τέτοιους ειδικούς χώρους.
Ταυτόχρονα, όπως εξηγεί μιλώντας στο «Ελαίας Καρπός» ο γνωστός σεφ και πρόεδρος του Ινστιτούτου Κρητικής Διατροφής Μιχάλης Παναγιωτάκης, που προωθεί εδώ και πολλά χρόνια τέτοιου είδους ενέργειες «η τάση εξαπλώνεται ραγδαία στον ελληνικό χώρο, έχει την ίδια ώρα μόνο καλά, τόσο για τις ξενοδοχειακές μονάδες, τους επαγγελματίες όπως εμείς οι σεφ, αλλά και τους ελαιοπαραγωγούς, από την άποψη ότι ο καταναλωτής μπορεί άνετα να επιλέξει το ελαιόλαδο που θέλει, πριν το γευτεί στο γεύμα του».
Το κυριότερο βέβαια και το πιο θετικό της όλης υπόθεσης είναι ότι οι «μπάρες» χρησιμοποιούν εδώ και καιρό, έπειτα και από παρότρυνση του Ινστιτούτου Κρητικής Διατροφής, μόνο επώνυμο και σε καμιά των περιπτώσεων, ανώνυμο και χύμα ελαιόλαδο, κάτι άλλωστε που προβλέπει ρητά η ελληνική νομοθεσία από 1/1/2018.