Μετά τις εκτιμήσεις για αύξηση της παραγωγής ελαιολάδου, σε Ιταλία, Πορτογαλία, Τυνησία, Μαρόκο, αλλά και την εντελώς διαφορετική εικόνα που παρουσιάζει ο ελαιόκαρπος στη χώρα μας σε σύγκριση με την περσινή καταστροφική χρονιά, ρεκόρ παραγωγής αναμένει και η γειτονική Τουρκία.
Σύμφωνα με τις νεότερες εκτιμήσεις οι φετινές αποδόσεις του τουρκικού ελαιώνα αναμένεται να κινηθούν μεταξύ 200.000 τόνων για τους μετριοπαθείς και 250.000 τόνων για τους πιο αισιόδοξους, ωστόσο και οι δύο αυτοί αριθμοί εάν επαληθευτούν ο τούρκικος ελαιώνας θα δει μία από τις καλύτερες επιδόσεις του στην ιστορία της χώρας.
«H καλή έως τώρα εικόνα των ελαιώνων μας οδηγεί να εκτιμούμε ότι θα έχουμε μία απόδοση περίπου 250.000 τόνων», ανέφερε σε δήλωσή του στο Olive Oil Times, ο Levent Bilginogulları, επικεφαλής της Ένωσης Εξαγωγέων Αιγαίου. Οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια της καλλιεργητικής περιόδου, φαίνεται ότι υπήρξαν πιο ευνοϊκές για τα νότια της χώρας όπου αναμένονται μεγαλύτερες ποσότητες, ενώ τα ακραία καιρικά φαινόμενα αποδυνάμωσαν τα ελαιόδεντρα στα βόρεια. Οι παραγωγοί των νότιων περιοχών περιμένουν τώρα τη βροχή για να διατηρήσουν οι καρποί τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά, ενώ στα βόρεια οι παραγωγοί είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν τη συγκομιδή, η οποία έρχεται τις προσεχείς ημέρες σε μία πρώιμη χρονιά.
Εάν τελικά επαληθευτούν τα σενάρια για αύξηση της παραγωγής, αλλά και καλή ποιότητα του ελαιοκάρπου, αναμένεται να χαροποιήσουν ιδιαίτερα τους παραγωγούς της χώρας, οι οποίοι βγήκαν από μία χρονιά κακών αποδόσεων με τις περσινές ποσότητες να αγγίζουν μόλις τους 183.000 τόνους ελαιολάδου.
Πάντως εάν εξαιρέσει κανείς τις μειωμένες αποδόσεις που εκτιμώνται για τον ισπανικό ελαιώνα, μετά από μία χρονιά υπερπαραγωγής για τη χώρα της Ιβηρικής τα υπόλοιπα κράτη της λεκάνης της Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, μιλούν για μία ελαιοκομική χρονιά με θετικό πρόσημο όχι μόνο στους συνολικούς όγκους, αλλά και στις ποσότητες ποιοτικού ελαιολάδου, γεγονός που μένει να δούμε πως θα επηρεάσει στη συνέχεια και την απορρόφηση του προϊόντος αλλά και τις τιμές για τον παραγωγό.