Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αυξήσετε την αξία ενός προϊόντος και να το μετατρέψετε σε μια μάρκα με μεγάλη ζήτηση που μπορεί να πουληθεί σε εξωφρενικές τιμές στην αγορά.
Η συσκευασία και η εύκολη διανομή είναι δύο στρατηγικές που έρχονται γρήγορα στο νου. Το πόσιμο νερό, για παράδειγμα, διατίθεται συνήθως δωρεάν όταν καταναλώνεται από την πηγή. Αλλά μπορεί να πουληθεί για μερικά δολάρια την φιάλη, όταν εμφιαλωθεί από μια γνωστή εταιρεία όπως η Coca Cola και πουληθεί παγωμένο σε σημεία πώλησης όπως οι σιδηροδρομικοί σταθμοί και οι σχολικές καφετέριες. Η άμμος μπορεί να συλλεχθεί δωρεάν στις παραλίες, αλλά μπορεί επίσης να πουληθεί για λίγα δολάρια σε καταστήματα λιανικής πώλησης όπως τα Home Depot και Lowes για κατασκευαστικές και άλλες χρήσεις.
Έπειτα, υπάρχει το ελαιόλαδο που πωλείται χύμα περίπου στα 5 δολάρια το λίτρο από τα εργοστάσια παραγωγής ελαιόλαδου. Μπορεί όμως να πουληθεί έως και 150 δολάρια το λίτρο, σε μια ωραία συσκευασία σε δημοφιλή σημεία, αρκεί μόνο να έχει πιστοποιηθεί ότι περιέχει τις σωστές φαινόλες – χημικές ενώσεις, οι οποίες σύμφωνα με έρευνα της ΕΕ περιέχουν προστατευτικές ιδιότητες για την υγεία.
Οι φαινόλες προστατεύουν από την οξείδωση των λιπιδίων του αίματος. Αυτό σημαίνει ότι η καθημερινή κατανάλωση ελαιολάδου με πιστοποιημένα οφέλη για την υγεία, μπορεί να προστατέψει από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο, ειδικά όταν το ελαιόλαδο καταναλώνεται ωμό. “Το λάδι είναι καλύτερο όταν χρησιμοποιείται ωμό. Όταν το προσθέτουμε σε σαλάτες ή μαγειρεμένα φαγητά, λίγο πριν το σερβίρισμα”, υποστηρίζει η σεφ Sabena Katsabouri.
“Το μυστικό για την δημιουργία ενός επιτυχημένου brand είναι να συνδυάσουμε τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος και να τα ενσωματώσουμε στο εμπορικό σήμα”, σημειώνει ο Έλληνας brand expert, Αντώνης Κελέσης.
“Το μυστικό είναι να τονωθεί το ανταγωνιστικό πνεύμα και να τεθούν σαφείς κανόνες για την κατάταξη των ελαιολάδων”, προσθέτει η Δρ. Ελένη Μέλλιου του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Προχωρώντας αυτή την έρευνα ένα βήμα μπροστά, η Δρ. Μέλλιου μαζί με άλλους ερευνητές ανέπτυξαν μια μέθοδο που μετρά σε λίγα δευτερόλεπτα την ποσότητα αυτών των ενώσεων, καθιστώντας δυνατή την ταξινόμηση του ελαιόλαδου σε διαφορετικές κατηγορίες.
Αυτή η ταξινόμηση κατατάσσει το ελαιόλαδο όχι με βάση υποκειμενικά χαρακτηριστικά, όπως είναι η γεύση, αλλά με βάση πιο αντικειμενικά στοιχεία, όπως το υγιεινό περιεχόμενό του. Όσο υψηλότερο είναι αυτό το περιεχόμενο, τόσο μεγαλύτερη είναι η προστασία που παρέχει και φυσικά η τιμή.
Επιπλέον, εντάσσει το ελαιόλαδο σε ένα άλλο τμήμα της αγοράς – στα υγιεινά προϊόντα. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν πολλά χρήματα για κάτι που δεν είναι μόνο νόστιμο, αλλά τους βοηθά να είναι πιο υγιείς.